torsdag 18 augusti 2011

Testbild helfigur

Var och köpte lite billiga tyger på IKEA igårkväll för att testa som bakgrund och mörkläggning, köpte både vitt och svart tyg.
Sen när man kom hem kunde jag inte hålla mig utan tog fram strykjärnet och strök bort vecken i det vita tyget, nålade upp det på väggen och lät det hänga ut över golvet lite snyggt. Riggade en softbox med svag styrka till vänster som lyser upp bakgrund och ger ett visst bakljus och en softbox snett framifrån till höger upphissad så den siktar snett neråt.
Redigerade bilden och höjde exponeringen så bakgrunden blev mer utfrätt och tog ner exponeringen på mig och lite annat småfix.
Jag vet att bilden inte är optimal men det är ett test och den blev snabbredigerad direkt i laptopen (MBP) utan extern bildskärm som jag normalt har vid ordentlig bildredigering.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar